login

Napi legtöbb368
Száml. kezdete2011-11-15

Hittanos táborunk Taron

Hittanosainkkal július 23-ától 28-ig Taron táboroztunk. Hétfőn reggel 8 órakor indult a busz a plébánia elől, akkor még nem is sejtve milyen nagy élményben lesz részünk.

Ez a közösen eltöltött egy hét megmutatta, mekkora ereje van a közösségnek, az egymás iránti szeretetnek, tiszteletnek! A tábor óriási élmény volt mind a gyerekek, mind a felnőttek számára.

Hétfőn mielőtt megérkeztünk volna Tarra, a táborhelyünkre, megálltunk Mátraverebély- Szentkúton, ahol Misi atya bemutatta a „tábornyitó” Szentmisét, majd megnéztük közösen a forrást, felmásztunk a remete barlangokhoz, mindenki nagy örömére. Imádkoztunk az otthon maradottakért a Szűz Anyához, majd tovább utazva Tarra, elfoglaltuk a tábort, megalakítotottuk a csapatokat, s kezdetét vette a nagy testi-lelki kirándulás!

Kedden Hollókőre kirándultunk, busszal. A várban élő történelem órát hallgathattunk, ahol fiaink még ki is próbálhatták az öltözékeket, harci eszközöket! Ezután jöhetett a nagy csata, zoknigombócokkal kellett egymást eltalálni, mindenki védte magát a saját pajzsával. Volt is estére nagy izomláz a karokban! Indulás előtt megnéztük Hollókőt.

A tábori három csapat, felnőttekkel, családokkal együtt, nagy lelkesedéssel végezték aznapi feladataikat, kinek az étkezés előkészítése, kinek az esti-reggeli imák előkészítése, Szentmise szolgálat volt a feladata. A lelkesedés és a tenniakarás, a közösen végzett munka gyümölcseként, mindig terített asztal várt bennünket reggeli-ebéd-vacsora előtt, lelkiekben épültünk az imádságok által, s minden gyermek kipróbálhatta milyen is közelről szolgálni az Urat, vagyis ministrálni.

Szerdán sajnos esett az eső, de természetesen nem szegte kedvünket, sok-sok közös játékot játszottunk, hittanos versenyt is rendeztünk, majd délután felfedeztük Taron a forrást.

Csütörtökön reggeli után túrára fel, majd számháborúzhattunk a közeli fenyőerdőben. Délután kézműveskedés, könyvjelző és képeslap készítés. Az esti Szentségimádás a gyerekeket is, felnőtteket is nagyon megérintette, ekkor lehetett legjobban érezni Jézus közelségét.

Pénteken délelőtt Tar felfedezése volt a csapatok feladata. Mindhárom csapat kapott feladatokat, de annak megoldásait csak a faluban élő emberek tudták. Mindenki nagyon ötletesen vette az akadályt, sőt még túl is teljesítettek, de megtudtuk ki a legidősebb a faluban, milyen gúnyneveket használnak, sőt receptet is kellett gyűjteni! Délután a csapatok készültek az esti „Színes Estre”, ahol előadásokat láthattunk. Nagyon sokat nevettünk, tényleg egy szuper lezárása volt az együtt töltött napjainknak.

Mikor hétfőn elindultunk, nem is ismertünk mindenkit, de mikor szombaton búcsúztunk a tábortól, s egymástól, éreztük, hogy többet kaptunk, mint vártuk. Nem volt kakucsi, inárcsi hittanos, hanem MI voltunk, akik kaptunk új barátokat, ismerősöket, lelki élményeket, jó szót, ha honvágyunk támadt, segítséget, ha elfáradtunk. Sok-sok nevetést, poént, amit a felnőttek az esti konzultációkon mind-mind megbeszéltek.

Reméljük jövőre még több gyermek csatlakozik hozzánk, s legalább ilyen jó táborunk lesz EGYÜTT!

Zsuzsi néni

Szerk. megjegyzése: a tábor indulójának szövege letölthető innen. A Kistehén együttes - Cybergyerek c. számának dallamára írták a felnőttek.